tisdag 3 mars 2009

Snart avresa

Snart bär det av till Prag. På fredag åker jag tillsammans med ett gäng grabbar till Tjeckiens huvudstad. Det är gamla kompisar från förr som det så fint heter. Vi är några stycken som hängt ihop ett tag, vissa av oss i över 25 år. Sen har några tillkommit och några fallit bort under tiden men vi är fortfarande ett glatt gäng som träffas då och då. Den här gången har alltså turen kommit till en weekend i Prag, ett ställe jag aldrig tidigare besökt. Dock ryktas det om en fin stad med god och billig öl, perfekt för vårat törstiga sällskap.

Flyget avgår på fredag kl 17 från Skavsta så det blir att jobba halvdag. Sen sluter vi upp på flygplatsen allesamman, vi är 7 personer som ska iväg. Återresa sker på söndag eftermiddag, kort och koncist. Kommer naturligtvis sakna min familj även om 2 dagar går oerhört snabbt. Samtidigt behöver man lite egen space ibland, viktigt att inte låsa sig fast hemma hela tiden utan att man hittar på egna saker. Även om jag kommer längta efter de mina ska det bli grymt kul att träffa "grabbarna igen".

Innan fredag händer en annan stor grej, Carro fyller nämligen år på torsdag och Hugo och jag har fullt upp med att fundera ut vad vi ska ge i present. Hugo har inte direkt sprutat ur sig förslag så jag får lägga pannan i djupa veck och fundera ut nåt. Eller också är allt redan fixat :), vem vet? Kanske ska öva lite gång med Hugo så han kan överraska mamma med att gå på hennes födelsedag, det skulle hon nog bli jätteglad för.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar