måndag 30 mars 2009

Halka och jobb

Jag har ont i magen! Jag är så nervös för morgondagens halkkörning. Jag vet ju inte ens om jag kan köra bil?! Tänk om jag inte fattar vad jag ska göra?! Tänk om jag inte ens får igång bilen? Tänk om jag inte hinner reagera på alla hinder? Jag blir toknervös! Jag kommer säkert kräkas på vägen dit...

Och sedan på onsdag ska jag börja jobba också. Slut på det roliga. Det är sorgligt nu när man gör allt för sista gången. När jag kramade om Rosa på öppna förskolan idag var jag nära att börja grina. På eftermiddagen var vi och lekte hos Vincent och Frida. Vi "satt" på framsidan och drack kaffe i vårsolen. Det hade jag ju kunnat göra några gånger till :) men allt har sin tid, så är det ju. Och man ska väl sluta när allt är som allra bäst, är det inte så?! Det känns bara väldigt konstigt. Sätta sig på pendeltåget till jobbet och bara ha sig själv att ta hand om. TOMT är ordet. Men jag vänjer mig vid det och kommer kanske tids nog till och med att uppskatta det.

/C

2 kommentarer:

  1. Haha, jo, hon har blivit lite jobbigare nu, men som sagt, jämfört med andra så är det nog inte så farligt ändå :) Jasså, är det fler tänder på g, då kan jag tänka mig att han är gnällig nu med.. Och nu har du bara en dag hemma kvar, känns det inte pirrigt att börja jobba igen? Du får berätta sen hur allt är på jobbet nu för tiden, om allt är som vanligt eller ej :) Det kommer gå superbra på halkan ska du se!
    Kram kram så hörs vi av snart!

    SvaraRadera
  2. Tycker inte du behöver vara så Nervös, hälften av de som var där när jag gjorde min Halka hade aldrig satt sig bakom ratten i en bil. Se det som skoj istället. Det är inte så svårt, bara gasa och bromsa.

    Är tydligt markerat i Marken när man skall bromsa, är riktigt kul faktiskt. Sen åker man två och två på Gillinge, så det finns en person till i bilen man kan prata med som är precis lika nervös. Jag fick agera trafiklärare åt en tjej som aldrig kört bil när jag var där :) Du har ju kört bil, så det blir inga problem! Man får hur många chanser som helst om man misslyckas första gången.

    SvaraRadera