söndag 22 mars 2009

Hemma igen

Då var jag tillbaks på hemmaplan efter en trevlig helg i Sälen tillsammans med mina arbetskollegor. Vi har kört konferens men även roat oss med både Ice Cart och skidåkning, roligast var såklart att få stå på ett par skidor igen. Vad som inte var lika roligt var när jag stod på gasen på hemvägen, några mil innan Uppsala stod farbror blå och sköt laser. Renderade i en fortkörningsbot a´la 2800kr, det är kostsamt att leka Schumacher. Fick dock behålla körkortet så ingen större fara skedd även om det såklart är lite surt. Varför gick det då så fort? Jag har lovat mig själv att ta det lugnt efter senaste gången jag blev stoppad, var för ca 2 år sedan. Nu var det så att vi åkte två st bilar, jag i den ena och min chef i den andra. Vi ville båda hem och träffa vår respektive familj då vi varit borta några dagar, han tog täten och jag hängde på. Det lustiga var att han körde i den främre bilen men jag i den bakre var den som blev stoppad. Nåja, det är som det är och nu är man ytterligare en erfarenhet rikare och några tusenlappar fattigare.

Nu ska vi försöka boka in en utlandsresa till sommaren, ytterligare ett gäng tusenlappar ska släppas iväg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar