onsdag 18 mars 2009

Onsdag

Vilket härligt väder det är idag! Dessvärre verkar det som jag får migrän varje gång solen skiner. Igår bestämde jag mig dessutom för att sluta med kaffe eftersom jag har magkatarrskänningar (hur jag nu kan ha det med tänke på mitt mycket stressiga liv som mammaledig :)..det måste vara bilkörningen). Men nu har jag dragit i mig två koppar kaffe och huvudvärken är bättre.

Hugos rum blev jättebra och Joakim är en riktig klippa som skruvade ihop allt på en timme. Nu ska jag bara leta efter ett roligt lektält där Hugo kan mysa och leka. Funderade på ett djungeltält eller ett mumintält. Får se vad det blir. Joakim gillade inte "zigenartältet" jag visade på bloggen för ett tag sen.

Muffi ringde igår och meddelade att halkan är bokad till den 31 mars. Jag fattar egentligen inte hur jag ska våga det, men det är väl bara att göra. Och gick det att köra till Mayvy och Harry i helgen så måste jag väl klara det där!

Sen är det bara två veckor kvar till jag börjar jobba. Börja nästan gråta bara jag tänker på det. Hur ska jag kunna vara i från Hugo så långa dagar? Och nu när det börjar bli så roligt. Han förstår mer och mer för varje dag och härmar massa.

Nu ska jag kolla lite på resor. Det är dags att boka nu, så jag slipper tänka på det här. Dessutom måste vi planera trädgården. Det är ju snart vår!

/C

1 kommentar:

  1. Ni får lägga ut lite bilder på Hugos rum så jag får se hur det ser ut :) Ja herregud, att du snart börjar jobba, det är helt sjukt vad fort det har gått.. Har ju inte så många månader kvar själv heller.. fast jag har ju iallafall hela våren och sommaren, som du hade förra året :) Kul med halkan, det kommer säkert gå jättebra! kram

    SvaraRadera