torsdag 5 februari 2009

Snart helg igen

Redan torsdag kväll och det känns som tiden flyger fram. Var det inte nyss helg? Lite skrämmande att allt börjat gå så fort, känns som ett år passerar i allt snabbare takt. När jag var yngre gick allt långsamt, minns när jag längtade efter att få fylla de där speciella åldrarna som innebar en massa friheter. 15 så var det moppe, 18 fick jag köra bil och gå på krogen, och sen 20 när det äntligen var legalt att besöka bolaget. Då tog det minsann tid, idag är det tvärtom. Åren ska helst passera lite långsammare så jag känner att jag hinner med allt jag vill.

Magnus, Medina och Norah landade imorse efter 2 veckor på Mauritius. De var över en sväng ikväll, gyllenbruna och fina. Det är nästan så jag ångrar lite att vi inte kom iväg någonstans denna vinter. Vi har ju varit i Thailand både 2006 och 2007, det blev dock inget ifjol då C var höggravid. Sen blev det inget nu 2009 heller så vi får sikta på nästa år istället. Vi får se var det bär av, Thailand är väl inte en alltför vild gissning även om jag är öppen för andra resmål också.

Har fortfarande inte bestämt om det blir något mer inköp till kameran. Börjar bli mer och mer sugen på en ny dator istället så det blir lite ordning på IT-miljön här hemma. En webserver ska upp med blogg och bilder samtidigt som jag behöver ett muskelpaket till burk för att redigera bilder. Nåja, kul att ha ett litet projekt att se fram emot.

Imorgon blir det jobb och sen tror jag elgrillen åker fram på kvällen. Elgrillens dagar är dock räknade för så snart våren kommer ska monstergrillen fram på baksidan och sedan ska kampen med grannen mitt emot om vem som är områdets grillkung tas upp. Återkommer med lite mer detaljer kring detta i senare inlägg men kan nämna att han grillade in det nya året kl 00.2o den 1 januari (japp, 20 minuter efter tolvslaget). Annars är det inga speciella planer för helgen mer än att jag tänker fortsätta min fina trend med att vinna på trav. 6 rätt igår på V64 följs förhoppningsvis upp med 7 rätt på lördagens V75.

Carro sitter på övervåningen och jobbar med något viktigt som hennes chef beordrat henne att göra. Får väl sätta mig och plugga startlistor så länge.......

Vi hörs!

//J

2 kommentarer:

  1. Hehe muskelpaket och muskelpaket, det du behöver för att redigera bilder är en nyare Intel Dator med Core 2 duo teknik, 4gb ram, snabb HDD. Typ nått istil med: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837,

    vill du vara lite mer framtidsäkrad väljer du en Quad för ett par kronor extra. Har du lite is i magen väntar du till i7an droppar i pris, vilket är en ny teknik med två trådar per kärna... Vilket kommer hålla i många år :)

    Hoppas du/vi vinner lite i helgen då :) Imorgon fördelas miljonerna!

    Och i sommar kommer vi gärna och dricker kalla på altan :) Gärna innan det!

    SvaraRadera
  2. Har faktiskt spanat in i7 processorn men den är ruskigt dyr för tillfället. Moderkort med den sockeln är heller inte billigt. Kanske väntar in den och nya operativet Windows 7 innan det blir nå't. Siktar dessutom på 6gb ram så det blir lite fart i redigeringen :)

    Ölen står på kylning, ni är välkomna!!!

    SvaraRadera