måndag 16 februari 2009

I soffan med laptopen i knät

Carro jobbar fortfarande med det där bokslutet hennes chef behövde hjälp med så jag ligger i soffan och surfar runt på nätet. Har blivit lite trav (ytterligare lite pengar intjänade till mitt datorprojekt) och en hel del forskande kring datorkomponenter. Blir mer och mer förvirrad desto mer jag läser och just nu funderar jag på om jag ska köpa det allra senaste (onödigt dyrt) eller något i mellanklassen. Sen har jag ju även tänkt att bygga ihop allt själv vilket blir en utmaning i sig. Har inte provat på det förut men det ska nog gå bra.

Blir inga bilder ikväll, datorn med bilderna är som sagt ockupperad så det får bli en annan dag. Imorgon ska Carro övningsköra så då kanske det blir lite tid över. Eller om jag ska åka och tvätta bilen istället? Får konsultera Hugo och se vad han är sugen på, antagligen ingetdera då det är alldeles för lite rörelse för hans smak. Det ska hända något hela tiden för att han ska vara nöjd. Idag när jag kom hem från jobbet hade han dessutom börjat med nya läten, svårt att beskriva hur det låter men nåt i stil med "guggeliguggeliguggeli....". Annars är favoritordet fortfarande "titta", dock har volymen ökat drastiskt på slutet och nu nästan skriker han "TITTA" med bestämd bebisröst samtidigt som han pekar rakt ut i luften.

Ser på TV:n just nu att Färjestad gått upp i topp i Elitserien. Ordningen är återställd och det verkar som Karlstadkillarna hittat storformen lagom till slutspelet. Annars blir det inte mycket sport nu för tiden. Har nog inte sett varken en fotbollsmatch eller hokeymatch på flera månader. Det blir ju tyvärr så när tiden inte räcker till, livet har dessutom tagit lite andra proportioner senaste året och sport är väl inget jag prioriterar särskilt högt längre. Skulle det bli lite tid över ser jag hellre på travet eller pysslar med bilder och kameran. Vem vet, kanske Hugo blir sportintresserad vad det lider och då kan vi tillsammans rösta ner C när det ska väljas TV-kanal :-). Det hoppas vi på även om det är några år tills dess.

Sommaren närmar sig och vi har så smått börjat diskutera semester och vad vi ska hitta på. Antingen blir det en tripp till västkusten, vi trivs som ni vet väldigt bra där, eller också kanske vi sticker utomlands. Helst stannar jag nog i Sverige, den svenska sommaren är oslagbar när den är som bäst. Men skulle vädret vara kass gör man nog bäst i att fly landet. Nåja, inget är bestämt än utan vi får se vad det blir. Ska även försöka hinna med en tripp till Kolmården tror jag, Hugo måste lära sig andra djur än Kossan Muuuuu......

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar