onsdag 4 februari 2009

Badminton - Ny seger

Var iväg och lirade badminton idag på lunchen och resultatet blev en ny triumf. Den som stod för motståndet idag var Tommy och efter ett stentufft avgörande set stod han där med huvudet hängande och en inkasserad förlust. Han låter hälsa att det blir ändring på det nästa gång....nåja vi får väl se.

Det som slår mig de få gånger jag rör på fläsket är hur extremt otränad jag är. Med ett obefintligt flås och ett lager späck runt kroppen är det väldigt jobbigt att motionera. Annat var det när jag var yngre och vägde runt 65 kg. Då studsade jag som en fjäder och kunde faktiskt knäppa 1okm löpning ner mot 42-43 minuter. Frågan är om jag idag skulle greja samma sträcka på under en timme?

Idag kommer våra grannar (Magnus, Medina och Nora) hem efter en två veckor lång semester på Mauritius. Ska bli kul att höra hur de haft det samt se om de lapat någon sol.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar