onsdag 18 februari 2009

Rädd

I morse vaknade jag med illamående och huvudvärk. Tyvärr tror jag det beror på gårdagens körlektion. Bara för att jag gett mig sjutton på att ta körkort betyder inte det att jag inte är rädd. Ärligt talat har jag svårt att förstå hur rädslan ska försvinna. Igår skulle jag lära mig att starta i backe och i panik tryckte jag in kopplingen helt och höll på att rulla in i en mopedist. Sen var resten av lektionen körd. Klart jag lyssnade, men var alldeles för skakis för att göra nåt rätt. Och imorgon är det dags igen, hoppas jag är återställd till dess :)

Hugo har precis somnat efter att ha varit på Lekpalatset på förmiddagen med kompisen Alvin och jag känner mig helt slut. Jag sitter och lyssnar på Antonio Orozco och kan inte låta bli att drömma mig bort...

Men man har ju förpliktelser, dammsuga upp allt grus, ta rätt på tvätt och röja undan lite leksaker och för att inte tala om köket. Ingen idé att sitta här! Och snart ska vi gå hem till Norah.

/C

1 kommentar:

  1. Det kommer nog att gå bra, du får försöka att inte vara rädd :) Du får ladda hem nåt sånt där psykologi-band, typ "jag kan köra, jag är inte rädd", och lyssna på det när du ska sova :)

    SvaraRadera