torsdag 5 februari 2009

Det flyter på

Det går bra nu, ekonomin har fått sig en liten extraskjuts igår och idag. Började med att Jonas och jag plockade in 6 rätt på Solvalla igår kväll. Raden var hyfsat enkel och utdelningen stannade för vår del på 1500kr, alltid något. Sedan följde jag upp det med en lyckad "trade" på börsen som gav lite extra klirr i kassan. Köpte igår vid 16-tiden och sålde imorse när börsen öppnade vilket blev en ganska bra timpenning :). Detta ingjuter självförtroende till mina idéer om trading när jag är pappaledig. Dock ska man inte låta en vinst stiga en åt huvudet, det går faktiskt att förlora pengarna lika snabbt. Nåja lite mersmak har jag i alla fall fått.

Kan jag måhända göra ytterligare ett inköp till kameran efter dessa bravader? I så fall lutar det åt en extern blixt som skulle göra susen för vårat fotograferande.

Återkommer med en uppdatering i ämnet.

//J

1 kommentar: