onsdag 25 februari 2009

Grabbkväll

Igår var Carro med sina arbetskamrater och spelade Boule samt käkade middag. Det blev med andra ord grabbkväll hemma även om jag inte fick mycket till sällskap då Hugo somnade redan vid 19-tiden. Han är fortfarande väldigt "klängig" och "pappig" och skulle sitta i min famn hela tiden. Var inte heller speciellt intresserad av att äta så jag fick ta till standardtricket och låta honom äta lite kex samtidigt. Brukar gå bättre att mata honom då han parallelt får hålla på med något eget såsom att äta kex eller smörgås. Tyvärr fungerar inte knepet under obegränsad tid utan det övergår ganska snabbt till en lek för honom där han kastar allt han får tag i på golvet och sedan hänger sig ut över stolskanten för att titta var det tog vägen.

Efter att Hugo slumrat in hamnade jag naturligtvis framför datorn med diverse bildrelaterade saker. Försökte mig på lite olika knep i Photoshop men insåg ganska snabbt att mina begränsade kunskaper behöver utvecklas ytterligare så jag satt mig och körde en photoshopkurs på nätet istället. Mycket givande och förhoppningsvis något jag kommer ha stor nytta av framöver. Som vanligt fastnade jag alldeles för länge framför datorn vilket jag får sota för idag då jag är trött som bara den.

Ikväll ska Carro till körskolan så Hugo och jag får hitta på något, kanske en teknikrunda i Barkarby där vi besöker MediaMarkt och eventuellt Elgiganten. I måndags när C var på körskolan hamnade Hugo och jag istället på Ikea, ett misstag som inte ska upprepas ikväll :)

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar