fredag 13 februari 2009

Dagisplats med mera

I förrgår blev vi tilldelade dagisplats åt Hugo på en förskola som heter Orgona. Den ligger hyfsat nära där vi bor även om det inte är det närmsta alternativet. Det som är bra är att det ligger på vägen till busshållsplatsen vilket underlättar för hämtning/lämning då det ska åkas kommunalt. Orgona verkar vara en populär förskola och det har historiskt inte varit helt enkelt att få plats där. I år har de dock gjort indelningen mellan de olika förskolorna beroende på födelseår, 08:or här och 07:or där osv....antar att det var därför vi fick plats där. Startdatum är satt till den 6/8 då det ska skolas in under ett par veckor.

Annars har veckan passerat i överljudsfart som vanligt. Känner verkligen att jag har alldeles för ont om tid för de små projekt jag vill ta mig an. Syftar på fotografering, ny dator, webserver, photoshop etc....nåja, får väl bli i ett annat liv kanske.....eller när jag är pappaledig. Kanske kan lära Hugo lite datorer och IT när vi ska spendera våra 4 månader ihop?

I morgon är det "Alla Hjärtans Dag", glöm inte det! För vår del blir det besök av Jessica och Johannes som kommer hem till oss för lite umgänge och förhoppningsvis god mat. De stannar även över natten så det kanske kan bli en del nattsuddande framför något sällskapsspel. Johannes är Djurgårdare så jag tror vi ska prata en hel del Hockey, går ju som bekant väldigt bra för dem i år :)

Vi får väl se om vi hinner med något mer i helgen. Skulle vara skönt att åka och bada igen, har inget emot att det blir en tradition på helgerna. Är riktigt härligt att plaska runt i 35-gradigt vatten, saken blir inte värre av att jag ser hur mycket Hugo uppskattar att bada. Jag vet dock inte när vi ska hinna dit, kanske imorgon förmiddag.

Ikväll blir det lugnt framför TV:n, lite god mat samt dela på en flaska vin med familjens nya racerförare. Carro var nämligen på trafikskolan och körde igår. Hon får återkomma själv med en mer utförlig redogörelse kring det senare.

Trevlig helg på er och lycka till på V75 imorgon för er som spelar.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar