tisdag 3 februari 2009

Proppmätt

Shit....nu har jag ätit för mycket igen. Det var ju inte så här det skulle bli, nej tvärtom var tanken att försöka hålla igen och bli av med några kilon. Vadan detta nu då? Jo det är så att en kille på jobbet länge har tjatat om ett superbt kebabställe i Årsta vid namn Palmyras. Det är ju en bit att åka från Kista så det har fram tills idag inte blivit av. Sen vid 10-tiden började det knorras om lunch och att någon var hungrig som f-n etc....till slut dök idén om att dra till Palmyras upp. Sagt och gjort så packade vi in oss i en bil och styrde kosan mot Årsta.

Väl framme på stället slogs jag av de väl tilltagna priserna. En kebabtallrik rök på 85:- vilket är lite mycket för att vara just den typen av mat. Skit samma tänkte jag, är jag här ska jag prova det bästa huset har att erbjuda så det fick bli en sån. När den väl dök upp på bordet blev jag lite förvånad över att den var så enormt stor. Mängden mat var säkerligen 50% mer än på ett normalt kebabhak. Sedan var det inga strips utan rejäla "Steakfries", ni vet såna där tjocka härliga som man får på middagsrestauranger. Sås och övriga tillbehör såsom pfefferoni var härligt uppdukade på ett buffébord så det var bara att förse sig med det man ville ha. Sopade i mig hela kebabtallriken och nu är jag som sagt FÖR mätt.....självförvållat jag vet. Betyget då? Jo det var grymt gott och jag ger den högsta betyg!

Efter jobbet ska jag iväg och köpa ett stativ till kameran. Sen ska Carro till trafikskolan för att sätta igång med sitt körkort. Vem vet, i sommar kanske vi har ytterligare en chaufför i familjen :).

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar