lördag 28 februari 2009

Kalla iskall

Verkar inte bli något guld, Charlotte Kalla är nämligen långt efter och helt iskall i skrivande stund. Hugo har precis somnat så jag har ägnat några minuter åt mitt V75-system, ser öppet ut idag och jag tror det kan bli fina pengar på 7 rätt.

Var som jag tidigare nämnt ute och käkade med jobbet i torsdags, mycket trevligt! Vi var på Melker Anderssons restaurang Kungsholmen. Ligger precis intill vattnet vid Norrmälarstrand på Kungsholmen. Började middagen med en utsökt kräftsoppa, perfekt blanserad med rund och fin smak. Till varmrätt beställde jag Peppargrillad ryggbiff med tillbehör, köttet verkligen smälte i munnen och i kombination med ett alldeles utsökt vin blev det alldeles perfekt. Avslutade sedan med en lingonsorbet i kombination med någon form av chokladblanding, också det mycket gott. Det är inte ofta man äter en middag som är helt perfekt tillagad men det här var verkligen ett sådant tillfälle. Servicen på stället var också grym och precis när vi lämnade klev Melker himself in på restaurangen och tackade för vårat besök.

Snön faller ute och jag blir inte klok på det här vädret. Ska det inta vara vår nu?

Snart start i V75-1. Nu kör vi!!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar