torsdag 25 juni 2009

Vattenspridare och besök hos Mayvy

Det är varmt, extremt varmt och jag har oerhört svårt att sova i den här hettan. Bådar inte gott inför greklandsresan om jag knappt klarar den värme som råder här i Sverige. Som tur är har vi AC på rummet där så sova ska nog gå bra.

Tänkte börja med att publicera några bilder från här om dagen när Hugo badade i sin pool och testade vattenspridaren för första gången. Han älskar verkligen vatten vilket är kul nu när vi ska bada hela sommaren.

Här badar Hugo med sin soldräkt och solhatt. Flög förbi ett flygplan (som det alltid gör här) precis när jag tog kortet. Därav Hugos blick mot skyn.

Här följer några bilder från Hugos lek med vattenspridaren. Han ser något skeptisk ut men samtidigt kan han inte låta bli vattnet.





Idag har vi som sagt varit hos min faster Mayvy i Tumba på besök. Hugo ska vara där på lördag när vi ska på bröllop så det är perfekt för honom att få bekanta sig lite mer med miljön hemma hos dem. Trots att vi varit där några gånger tidigare tror jag han mår bra av att få vara där just innan vi ska lämna bort honom. Det var strålande sol och vi tog en fika i solskenet innan vi promenerade till Tumba centrum för att titta runt lite. Väl tillbaka bjöds det på sillunch, alltid lika gott. Sen lekte vi en stund och satt ute i det fina vädret innan vi åkte hem igen.

Här leker Hugo och Mayvy med Hugos husbil. Det är en av hans absoluta favoritleksaker.

Hugo har upptäckt Mayvys klocka och tokig som han är i klockor var han tvungen att ta en närmre titt.


När Hugo och jag kom hem åkte vi till Ica och handlade. Jag ska som jag tidigare sagt ha lunchbesök i morgon så det gäller att ha grillen välfylld när de kommer. När Caroline kom hem var det dags att duka fram för middagen, räkor i solskenet stod på menyn. Då upptäckte jag att två av våra stolar på baksidan var spruckna och även om de gick att sitta i kändes det inte helt bra. Rusade in för att leta efter kvittot och det var daterat till den 25/6 2008, dvs exakt ett år sedan på dagen. Kastade in stolarna i bilen och åkte till Bauhaus där jag fick vänligt bemötande minst sagt. En kille i 30-års åldern mötte upp och konversationen löpte något i följande stil.

(jag) - Du de här stolarna har spruckit efter bara ett år. Det känns inte helt ok.

(han) - Har du oljat in dem?

(jag) - Nej men jag tänkte göra det snart. Det ska förrestenn inte behövas, teak ska klara sig ändå. Inoljning är väl mer för ytskiktet?

(han) - Nej du ska olja in dem så håller de bättre. Men vet du vad? Det är min sista dag här så jag skiter i vilket. Kom ska du få två nya stolar.

Sen gick vi iväg och hämtade två nya stolar varpå jag tackade för ett vänligt bemötande och önskade killen lycka till på sitt nya jobb. Precis så ska man ta hand om sina kunder. Bra där Bauhaus :o)!!

Efter middagen har vi städat hela huset, alltid lika skoj. I morgon är det helg igen, det går fort när man har roligt.....

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar