onsdag 3 juni 2009

Äntligen - Staketet klart

Idag skruvades den sista skruven i på staketet och gissa om det känns skönt nu när det är klart. Har slitit med detta ända sedan mitten av april, det är nästan två månader nu. Värst har varit att måla, det har tagit överlägset längst tid. Att skruva upp staketet var ett rent nöje jämfört med målningen.

Alltihop blev klart ganska sent ikväll så jag har inte hunnit dokumentera det bildledes ännu. Lovar att återkomma med lite före och efter bilder inom kort.

I övrigt har Hugo och jag varit på öppna förskolan idag. Får passa på nu då detta är sista veckan. Blir avslutning på fredag då det är fika och sen ska vi lämna över en present till Rosa som är föreståndare på öppna förskolan. Efter öppna förskolan är det sen efter sommaren dags för "riktiga" förskolan och idag var jag där på föräldramöte. Vi blev informerade om deras pedagogik, hur en typisk dag ser ut samt lite info om inskolningen. Sen var det rundvandring i lokalerna och jag tror det blir bra där för Hugo. Ska bli intressant och se hur han tacklar omställningen att vara utan mamma och pappa.

Vad händer mer? Jo konsert på fredag och det är Bruce "The Boss" Springsteen som står för underhållningen. Var ganska precis 10 år sedan jag såg honom live senast (för övrigt min enda gång hittills) och det ska bli grymt kul på fredag. Jag, Carro, mamma och Lennart är det som ska iväg medan Hugo är inne hos Magnus och Medina. Jättesnällt att de ställer upp och passar honom på eftermiddagen och kvällen. Kan han springa och jaga deras katt vilket han tycker är väldans roligt.

Imorgon blir det nog en sväng till soptippen. Har en hel del skit som ska slängas nu när byggprojektet är avslutat. Ser ut som en verkstad ute i Carporten just nu och det måste vi ändra på. Sen ska gräsmattan klippas om det inte regnar hela dagen. Gräset är väldigt högt då vi inte klippt det på grund av alla plankor som legat utspridda där under byggnationen.

Nu hägrar några timmars sömn. Hörs snart igen!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar