måndag 15 juni 2009

Uppesittarkväll

Ja igår hade Hugo och jag uppesittarkväll tack vare att han vägrade sova. Som jag tidigare nämnt är han extremt "pappig" för tillfället och vill klänga hela tiden. Sen vid 23-tiden igår vaknade han och gallskrek, verkade livrädd. Det var inget annat att göra än att ta upp honom och försöka vagga honom till sömns. Det fungerade inget vidare och efter att Caroline gett honom välling varpå han fortsatte skrika var jag tvungen att ta upp honom. Så vi blev sittande i soffan framför TV:n han och jag. Med jämna mellanrum somnade han på mitt bröst så jag försökte lägga honom i hans säng. Då skrek han igen och jag var tvungen att ta med honom ner. Så där höll det på och kl var 04.05 när jag kom i säng till slut. Då var det redan ljust ute och jag insåg att dagen efter (läs idag) skulle bli extremt tröttsam och jobbig.

Tack vare att Hugo somnade så sent så sov han också något längre i morse. Kl 09.15 hojtade han till och vi gick upp. Sen har vi varit ute och lekt med Alvin, Tindra och Noel i lekparken. Hugo har varit ganska gnällig idag och det var nog skönt för honom att somna efter lunchen så han får vila upp sig lite.

Hoppas på mer sömn natten som kommer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar