tisdag 12 maj 2009

Trött på att måla

Jag har fortsatt med målningen idag och nu har jag fått förstärkning i form av Carro som hjälper till. Det går visserligen framåt men är rejält jobbigt och nu börjar jag faktiskt bli trött på skiten (läs "målning"). Om allt går enligt plan kan jag påbörja monteringen av planket i helgen. Hoppas verkligen att så blir fallet.

Vädret senaste dagarna har varit lite sisådär. Ena sekunden är det sol för att nästa snabbt förbytas till regn. Vi har passat på att vara ute de stunder det gått och Hugo har lekt i sandlådan en hel del med grannen Alvin. Det märks att Hugo mer och mer uppskattar sällskapet av andra barn, något som lovar gott inför starten på dagis till hösten.

I övrigt är det planerande inför semestern som gäller. Vi har förvisso Kreta inplanerat redan men vi vill även åka på ytterligare en tur och det blir här hemma i Sverige. Inget är bestämt ännu men det lutar åt någon av kusterna, får jag välja blir det den västra med salta bad och massor av goda skaldjur att förtära på kvällarna.

Apropå Kreta så hittade Hugo och jag äntligen en soldräkt åt honom idag. Det är en dräkt som han ska ha när han badar och är i solen så han inte bränner upp sig. Problemet har varit att hitta någon i rimlig prisklass, han ska ju trots allt bara ha den i 7 dagar så det känns inget vidare att behöva betala för mycket. Nu hittade vi en blå variant för 199kr som blir helt perfekt.

Imorgon är det redan onsdag och snart är helgen här igen. Jag måste iväg och byta gasoltuben till grillen som tog slut förra helgen. Jag höll på med lite småpyssel här hemma samtidigt som jag grillade en hel fläskkarré till middagen. När jag skulle titta till köttet visade det sig att grillen slocknat och att gasolen var slut. Fick slänga in köttet i ugnen för att få det klart vilket inte på något sätt försämrade resultatet denna gången. Det är en nackdel när man som vi bara har en gasoltub att man kan hamna i lite olustiga lägen där grillen är full med halvklart kött och gasolen hux flux är slut. Tycker trots det inte att det är värt att investera i ytterligare en tub utan det blir ett byte av den befintliga som gäller.

Gissa vad det blir för mat i helgen? ....precis.....Grillat såklart!!!

Nej nu ska jag gå och sova några välförtjänta timmar. Satt uppe och glodde till kl 01.30 igår natt så nu är jag rejält trött efter att ha klivit upp kl 06.30 imorse.

God natt!!!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar