lördag 16 maj 2009

Idag blir det utflykt

Idag ska vi till Junibacken med Magnus, Medina och Norah. Det ligger ute på Djurgården och precis som det låter är det ett ställe med figurer ur Astrid Lindgrens värld. Vi ska åka ganska omgående så vi kommer hem i hyfsad tid, har ju en hel del att pyssla med här hemma som bekant.

Igår kväll var vi och käkade hemma hos Magnus och Medina. Efter den goda maten tog Magnus och jag en bastu, grymt skönt. I mitt nästa boende vill jag gärna ha en bastu, det är verkligen grym avkoppling.

Som sagt, Junibacken följt av staketbygge. Därefter ska grillen naturligtvis tändas och sen antar jag att det blir melodifestival för hela slanten. På tal om grill så köpte jag igår en bordsgrill som vi ska ha med i sommar när vi åker till kusten. Det är en kolgrill i form av en miniklotgrill för det överkomliga priset 99kr. Hoppas den ger lika bra resultat som en vanlig kolgrill.

Återkommer med lite bilder från dagens utflykt vid ett senare tillfälle.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar