lördag 9 maj 2009

Big Comedy och sjukstuga

Hugo sover, alla sysslor är gjorda och Joakim är ute och dricker öl. Vanligtvis hade jag tyckt det var lite tråkigt, men eftersom jag ändå inte mår så bra så är är det helt ok.

Veckan började så himla bra. Jag har fått det lite lugnare på jobbet plus att jag tycker att det börjar bli riktigt kul nu. Sedan var jag och Solveig och käkade på Texas Long Horn i onsdags och därefter var vi på Big Comedy 2009. Så himla kul! Jag skrattade så mycket att jag hade ont i kinderna efteråt. Det var Peter Wahlbeck, Lennie Norman, Johan Rheborg, David Batra, Johan Glans, Petra Mede och Henrik Schyffert. Johan Rheborg var absolut bäst. Kom in och berättade att han testade vuxenblöja och undersökte hur mycket man kunde röra sig i den. Sen fortsatte han och berättade om sin koloskopiundersökning..:) Han är ju helt galen och för att inte tala om Henrik Schyffert som försökte övertyga oss om att Christer Sjögren i Vikingarna är en riktig kvinnokarl. Verkligen att rekommendera (förutom Petra Mede, pinsamt tråkig som vanligt).

Sen på fredag morgon vaknar jag upp med ett riktigt sug i magen, men åt frukost och åkte till jobbet. Sprang till apoteket på vägen till jobbet i fall att det var helvetet som stod inför dörren och jag hann vara på jobbet en timme innan jag åkte hem. Jag hade så ont i magen, det kändes som om jag hade värkar och kroppen skulle gå av på mitten. Sedan blev det bara värre och värre. Och efter ha proppat i mig tre olika läkemedel för magkatarr i ett och ett halv dygn börjar det bli bättre. Nu blir inget mer kaffe, jag får sluta springa till och från pendeln och försöka hinna med att sova 8 timmar per natt. Det måste vara receptet! Och sluta stressa naturligtvis :)

Tog tempen på Hugo förut (efter att han spytt) och han hade 38,5. Inte undra på att han är tjurig..Det känns verkligen som det är sjukstuga här. Hoppas att det blir bättre nästa helg!

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar