måndag 25 maj 2009

Sommarväder

Idag är det verkligen skönt ute med sol och ca 20 grader varmt. Hugo och jag var en sväng till öppna förskolan på förmiddagen. Får passa på nu eftersom de bara har öppet till och med nästa vecka. Sen är det sommarstängt och när de öppnar ska Hugo börja på dagis istället. Har även passat på att byta elleverantör idag så där tror jag vi kommer spara in en hel del. Det gamla avtalet löper ut så det är lika bra att byta till det billigaste. Har dock inte sagt något till C än, hoppas hon tycker det är ok.

Det händer en hel del den här veckan. Självklara höjdpunkten är som jag tidigare skrivit elitloppshelgen på Solvalla men det är även lite annat smått och gott att fixa med. Ikväll till exempel kommer det några hit och påbörjar arbetet med vår uteplats. Vi ska plattsätta och äntligen få lite ordning så det går att sitta på framsidan. Återkommer med före och efterbilder när det hela är klart (denna vecka förhoppningsvis). I morgon ska Hugo och jag till Sollentuna polisstation och fixa ett pass till honom. Han behöver det inför trippen till Kreta i sommar. Som vanligt finns det en hel del att göra med staketet också. Ska måla samt sätta tillbaks trallvirket på trädäcket denna vecka. Om allt är klart nästa vecka är jag mer än nöjd.

Nu vaknar snart lilleman och sen blir det en tur ut i solskenet.

So long så länge!!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar