tisdag 26 maj 2009

Framsidan klar och besök på dagis

Ja nu är äntligen framsidan klar och det blev riktigt bra.....tror jag. Har inte hunnit bekanta mig riktigt med det nya utseendet på de få timmar det varit klart. I morgon ska jag ta mig en närmre titt på resultatet och även gå över plattorna med kvasten så allt grus letar sig ner i springorna.

Under tiden framsidan blev klar målade Carro och jag vidare. Nu är samtliga spjälor strukna två gånger och det återstår bara en strykning. Tror vi hinner klart denna vecka och då kan jag montera klart allt till veckan. Ska bli grymt skönt när det är klart.

Elitloppet på söndag, missa för allt i världen inte det.

Tror vi måste kika på lite nya möbler till framsidan så vi kan sitta där och käka. Känns ju dumt om vi plöjt ner en massa pengar på en yta som sen inte nyttjas.

Frågan är vem som vinner på söndag...hmmm....har inte riktigt haft tid att klura på det ännu.

Hugo och jag var en sväng till Sollentuna idag. Vi slank in på polisstationen för att fixa ett pass åt honom. Problem uppstod när det skulle tas kort och han vägrade sitta still. Till slut fick de någon form av bild på honom så nu är passet under tillverkning. Beräknas vara klart till veckan så då får vi väl åka och hämta ut det.

På lördag är det också trav för er som inte visste det. V75-finaler, också det på Solvalla och jag sitter naturligtvis även då bänkad på första parkett.

Vi var även iväg och kompletterade med lite fler murblock i morse till framsidan. Hade köpt lite för få till antalet så det blev ett par svängar till stenbolaget. Blocken väger drygt 20kg styck och är väl inte helt smidiga att hantera. Till slut fick jag hem så mycket som vi behövde och nu ligger de alltså på plats på framsidan. Bilder kommer inom kort.

Hoppas på lite tur med spelet i helgen. Att vara föräldraledig blir man inte särskilt rik på, snarare tvärtom. Speciellt när man bygger om hela tomten i form av plank, staket och uteplats på framsidan.

Bob Hope vinner V75-6 på lördag så nu vet ni det. Vilket nummer han har? Nr 1!!

När Hugo sovit middag var det dags att gå till hans blivande förskola (dagis) där det var öppet hus idag. Dagiset heter Orgona och ligger ca 7-8 min promenad härifrån. När vi kom dit var Hugo lite blyg till en början men sen släppte det och han lekte bland de saker som fanns där. Sen körde han sitt vanliga lite högljudda race och när han skrattade och skrek på samma gång började en av hans blivande dagiskompisar grina av rädsla. Mamman till barnet kom och plockade upp honom och sa att han blir lite rädd när han hör höga ljud. Den grabben kommer garanterat drömma mardrömmar om Hugo när de väl börjat dagis. Hugo, det högljudda dagismonstret....hahaha.

Sol både lördag och söndag sägs det. I och för sig var det väntat, är alltid fint väder på Elitloppet.

Nu är det dags att sova för imorgon ska Hugo och jag hitta på något skoj så då gäller det att vara pigg. Vad det blir vet jag inte ännu men något ska vi hitta på.

God natt!!

1 kommentar:

  1. Tja, Hockey här! Nu när inte Franceska Bowl kan ge ett härligt odds så ger jag dig tipset att lira Device - den är klar på lördag. Mvh Hälsningar Hockey

    SvaraRadera