söndag 24 maj 2009

Händelserik helg

Det har verkligen varit fullt upp i helgen och vi har haft riktigt roligt. Caroline jobbade som sagt i fredags så jag och Hugo fick klara oss själva. Vi åkte och handlade, var på systemet, städade huset och sen målade jag en del när han sov. När Carro kom hem tände jag grillen och vi grillade fläskfilé samt kryddiga korvar. Smakade mycket bra, precis som det brukar göra när det kommer från grillen. Sen när Hugo somnat gick vi över till Magnus och Medina där vi blev kvar till efter midnatt.

Var aningen trött igår morse dels på grund av att det blev sent men sviterna av öl och whisky kvällen innan gjorde sig påminda. Caroline skulle klippa sig kl 9 så hon cyklade iväg tidigt medan Hugo och jag inväntade besök från Hugos farfar och Maggan som varit på kryssning till Riga. De kom förbi vid 11-tiden och stannade och käkade lunch tillsammans med oss innan de fortsatte hem till Karlskoga. Därefter blev det några timmars trav från Solvalla, måste hålla mig extra uppdaterad nu inför elitloppshelgen (nästa helg). Vid 18-tiden kom våra grannar Anna och Andreas med barnen Tindra och Alvin över och grillade. Det grillades spareribs, kycklingklubbor, karré och majskolv. Till det körde vi klyftpotatis, sallad och ett par såser samt rödvin. När Hugo somnat flyttade vi över till deras hus, de bor ju bara 20 meter bort :). Där blev vi kvar till långt in på småtimmarna pimplandes öl och Whisky, en mycket trevlig kväll.

Hugo vaknade som vanligt tidigt och han och jag tog en långpromenad i morse. Blev totalt 2 timmar tror jag innan vi var hemma. Är trött efter gårdagen så det blir ganska lugnt idag, har inte riktigt ork att måla och hålla på med staketet.

Idag är det också precis en vecka kvar till Elitloppet. Lottningen drar igång kl 17.10 idag på TV4......spännande!!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar