onsdag 27 januari 2010

Veckan flyter på

Kallt ute idag igen. Undrar just när de här 10 minusgraderna tänker flytta härifrån? Verkar inte som det är dags ännu i alla fall.

Inväntar blixten till kameran. Ska bli grymt kul med ytterligare en dimension i fotograferandet. Har ju varit lite stilltje på den fronten ett tag nu men hoppas hitta lite mer inspiration tack vare blixten. Sen tycker jag det är roligare att fota utomhus men det har inte riktigt varit läge med tanke på kylan.

Såg ni Mästarnas Mästare igår på SVT? Jag bara älskar Patrik Sjöberg och sättet han retar Stefan Holm på hela tiden. Ser nästan ut som det ska rinna över för Holm ibland. Den lugna kontrollerade sidan kan nog snabbt förbytas till något helt annat. Igår åkte Karlskogingen Agnetha Andersson ut från programmet. Gör inte så mycket då jag inte tyckte hon tillförde speciellt mycket. Viktigast är att Brolin och Sjöberg är kvar. De bjuder i alla fall på underhållning.

Dags att jobba lite grann.

Vi hörs!

//J

4 kommentarer:

  1. När du väl börjar med blixten kommer du även att använda den även utomhus i fullt dagsljus :) Till typ allt. När man väl börjar med blixt är det svårt att sluta.

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan tänka mig det. Testade en blixt i helgen och sedan dess är jag helt såld. Ska bli jäkligt skoj när jag får den i morgon.

    SvaraRadera
  3. Jo senare under våren skulle Hollman hålla en gratis kurs hur man använder blixten också, så det kan vara värt att hålla utkik efter.

    SvaraRadera
  4. Absolut, får höra med honom i morgon. Se om jag kan få några snabba tips för att komma igång med blixten. Batterier inköpta nu i alla fall så de ska laddas i kväll.

    SvaraRadera