måndag 18 januari 2010

Misshandlat bloggen

Känns som vår blogg är misshandlad. En blogg ska vara levande och uppdateras kontinuerligt, gärna med bilder. Det kan man knappast beskylla den här bloggen för att ha blivit. Jag måste vårda den bättre, uppdatera oftare och skriva mer intressanta saker. Men vad är intressant? Det är naturligtvis svårt att svara på. Beror nog på vem man frågar.

Måndag igen och ny vecka. Nu är vardagslunken verkligen här och nästa anhalt är väl sommaren. Usch vad tråkigt det låter precis som man längtar bort tiden. Nåja för vår del kommer det hända saker innan sommaren. Hugos lillebror ska komma till världen någon gång i mitten av April om allt går som det ska. Känns helt overkligt och svårt att greppa just nu. Antar också att det blir mycket mer jobb än vad det är nu. Men det lär märkas när det är dags.

Var på Stadium idag och köpte en hjälm till Hugo. De har som krav på dagis att barnen ska ha hjälm för att få åka pulka. Vi får hoppas snön ligger kvar en stund till då för barnens skull. Själv längtar jag redan till våren.

På måndag ska vi förresten på bio. Min snälla faster Mayvy kommer hit och är barnvakt. C och jag har inte varit på bio tillsammans sedan vi såg Arn och det var ju inte precis igår som den filmen gick.

//J

6 kommentarer:

  1. Tjena Joakim. Jag tycker ni har en fin blogg. Och du är duktig på att skriva! Men vad är intressant? Svår fråga. Personligen tycker väl jag en blogg skall vara personlig... Och sen om andra tycker det är intressant är inte så mycket att göra åt och alla har ju olika intressen... Jag skulle tex inte va ett dugg intresserad av att läsa ngn som Blondinbella. Jag va inne å kika på eran kompis blogg "time to...) De är tydligen intresserade av käk. Men den där oxfilén... Undrar om den va riktigt död... Kanske att den va tillagad fastbunden (för att den inte skulle smita) på elementet en minut? Skojar bara :-) ! Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Nej inte lätt att veta vad man ska skriva om. Men som du säger ska det väl vara så personligt som möjligt.

    Angående kött så är det riktigt gott med en blodig biff. Smaken är som baken :)

    SvaraRadera
  3. Haha... Kött är gott men kossan skall absolut va död innan man äter den :-) !

    Håll med om att det var rätt jerringprisvinnare?

    Jag hade 6 rätt på min 50kr Harry i söndags! Hur många fick ni?

    Sov gott!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar Zlatan men visst kan Helena Jonsson få vinna ett år. Det här med skidskytte är också ett fenomen som folk tycks gilla bara för att Sverige råkar vara framgångsrika.

    Vi hade också 6 rätt i LÖRDAGS. Ingen rolig omgång med en massa favoriter.

    SvaraRadera
  5. Jo den var död :)

    Tycker du gör ett bra jobb med skrivandet,är svårt att hitta tid när man jobbar heltid lite mer bilder så blir det ännu bättre.

    Dock skulle jag i alla fall se det som intressant om du kunde skriva lite mer om trav, gärna lite enkelt som man förstår, finns så mycket information på nätet om trav inget som är lättbegripligt :) Kanske gå igenom grunderna lite enkelt, samt tipsa om några bra sidor som är lätta att förstå sig på.

    Min 7:a räddade travbolaget från Sudden Death :) Skulle gärna vilja upprepa det någon gång, och veta vad jag gjorde efteråt. Sist jag tippade blev det 2 rätt :) Fast ingen hade 7 och knappt någon 6 så håller det till mitt försvar.

    Vi fick med 6 rätt i helgen, fast jag tyckte vi borde haft 7, känns som vi hade med alla hästar utom 36 oddsarn i 6:e :) Men så är ju med trav hade det varit enkelt hade det inte funnits miljonvinster.

    SvaraRadera
  6. Tackar för synpunkterna, ska se om jag kan få ner några fler rader om travet. Problemet där är väl att knappt någon är intresserad vilket gör att det känns som man skriver något som ingen ändå vill läsa.

    Vi sprack i första avdelningen i lördags och hade som tidigare nämnts 6 rätt. Nu var det ingen höjdarutdelning så inte mycket att gräma sig för.

    Lite fler bilder kommer under dagen. Har några från nyår som jag lovat sedan länge.

    SvaraRadera