onsdag 20 januari 2010

Hugo matvägrar

Hugo har börjat matvägra. Vet inte riktigt vad han håller på med men det är ganska irriterande när all mat man ställer fram åker ner på golvet eller ut på bordet. Igår t ex åt han ingenting från att han kommit hem från dagis. Han var grinig och fick gå och lägga sig. Något det verkade som han behövde för han sov från 18.30 till 06.30 i morse.

När han vaknade i morse tänkte jag att han måste vara utsvulten. Men eftersom han inte äter mat tänkte jag vara lite snäll och bjuda honom på ett glas juice. Någon energi måste han få i sig, tänkte jag. Han satt sig i sin fåtölj och började sippa på juicen. Sen hällde han ut allting varpå jag blev smått irriterad. Vi hade en dust resten av morgonen innan vi kom till dagis.

När vi kom till dagis bad jag dem ha koll på om han verkligen äter något där, eftersom han inte äter något hemma. Sedan går det en stund och jag har precis kommit till jobbet. Då ringer telefonen och en av pedagogerna från dagis berättar att Hugo ätit två tallrikar gröt med äppelmos, fem smörgåsar och druckit mjölk. Vad är det som händer? Matvägran hemma och frossa på dagis. Jag blir inte klok på det här.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar