onsdag 27 januari 2010

Vad hände med bilderna?

Bra fråga, vet inte riktigt varför det är så dåligt med bilder i bloggen. Eller jo det vet jag visst. Har inte fotat specielt mycket men sen är det ett motstånd varje gång jag ska föra över bilderna till datorn. Orkar inte gå och sätta mig vid den stationära datorn och föra över bilder hela tiden. På min bärbara har jag ingen kortläsare som kan läsa de senaste minneskorten. Därför blir det inte av att jag för över bilderna dit. Måste helt enkelt hitta en smidigare väg att få bilderna från kameran till bloggen. Var tog det här med "plug and play" vägen? Fastnade det i förra seklet?

Om någon av er har tips på vad jag ska göra tar jag gärna emot dem. Det bästa vore naturligtvis att inhandla en MacBook men tycker det är lite onödiga pengar.

//J

3 kommentarer:

  1. Hmmm... En vanlig USB kabel kanske? Eller en sån där extern kortläsare som du pluggar i usb:n på laptopen? Kostar max 100kr... Finns såna med massor av olika minneskortstyper...

    SvaraRadera
  2. Jo iofs, det skulle ju funka. En USB har jag redan till kameran men den orkar jag inte använda av någon outgrundlig anledning. Är nog lathet som gör att jag inte publicerar så mkt bilder. I morgon får jag dock blixten jag köpt så då ska jag ta mig i kragen och båda fota och publicera bilder.

    SvaraRadera
  3. Det blir nog mindre kort taget när man inte längre är hemma på dagarna. Den där berömda tiden efter jobb, mat o annat som måste göras blir mindre o mindre...

    Sen måste du lägga ut bilder, när lilleman kommer!! Kanske blir roligare igen att ta lite kort då =)

    Hoppas allt är bra med er allihop!

    Kram

    SvaraRadera