torsdag 28 januari 2010

Blixten i min hand

Så var blixten på plats, känns grymt bra. Vilket j-vla tjat om den där blixten förresten. Jo men det är för att jag verkligen saknat att ha en extern blixt och de möjligheter det medför vid komposition av bilder. Blir att testa en del hemma i kväll, om jag hinner förstås. Ska iväg och handla inför helgen också så det kanske inte blir så mycket tid över. Sen måste jag plugga V75 för fulla muggar. Ger mig inte förrän vinsten sitter där.

Har fått önskemål om att köra någon form av travskola här på bloggen där jag går igenom grunderna och vad man bör tänka på. Får se om jag kan komma igång med det framöver. Bygger naturligtvis på att det finns intresse för det.

//J

3 kommentarer:

  1. Lycka till med blixten... We want pictures or it didnt happen! Snackade Hollman ihjäl dig?

    Jag är intresserad :) Men en kanske inte är tillräckligt, annars får vi köra en skola när istiden släpper jag lär dig tämja ljuset (blixten) du lär mig att förutse hur hästarna skall springa :)

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå gå i travskola!

    En annan grej: kan ingen uppfinna blåtand till kameran? Lika som mobilen? Så man kan skicka bilderna i luften från kameran till pc:n?

    SvaraRadera
  3. Tackar, ska bli kul att testa den ikväll. Hollman var en jäkla trevlig prick och han gav en hel del bra tips för mig som nybörjare. Är intresserad av att vara med på kursen han eventuellt ska hålla i februari.

    Blåtand till kameran vore bra. Tror det kommer kameror med antingen det eller någon annan form av trådlös överföring inom kort.

    Travgenomgång kommer.....

    SvaraRadera