onsdag 21 januari 2009

Sömnbrist och besök

Hugo har slutat sova på förmiddagen och för att inte hela dagen ska sluta i supergnäll så är det jätteviktigt att han får sova sitt pass efter lunch. Precis när han hade somnat idag knackade det på dörren...

Nej elektrikern! Inte idag, tänkte jag. Hugo måste ju sova! Elektrikern ska "bara" sätta upp elementet i klädkammaren. Det kommer att låta lite grann. Han hoppas att han inte väcker den björn som sover...Nej det kan du ju hoppas. Tio minuter senare gallskriker björnen och precis som elektrikern sa så fick han ju nu bara sova en halvtimme istället för två timmar. Jag vet inte om jag sa det högt eller om han är tankeläsare. Eftersom han såg min irritation bad han om ursäkt flera gånger och erbjöd sig till och med att dammsuga klädkammaren...:)

Trots bristen på sömn har dagen varit mycket trevlig. Jessica (kollega och gammal pluggkompis) och hennes son Hugo har varit här idag. Var en sväng på lekpalatset och gick sedan hem och fikade. Sedan somnade Hugo gott och sover fortfarande. Det är nog bäst att jag går och väcker honom nu. Annars sover han väl inte i natt...

Hugo leker i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar