torsdag 22 januari 2009

Att vara travaktiv

Som ni vet pysslade jag en hel del med trav tidigare, närmare bestämt som travaktiv. Jo det är så det kallas när man arbetar med något som har med trav att göra :). För att göra en kort recap så var det för något år sedan som jag jobbade åt Ombudskanalen som värmningsexpert på Solvalla. Dessvärre tog det alltför mycket av min tid så för drygt ett år sedan beslutade jag mig för att sluta med detta och har sedan dess inte hållt på med trav förutom att tippa V75 tillsammans med Johan på lördagarna.

Igår hände dock något mycket märkligt. Det damp på förmiddagen ner ett mail i min inbox där en person på Ombudskanalen undrade om jag kunde tänka mig att "Snacka Solvalla på söndag". För det första blev jag j-ligt förvånad över att någon valt att kontakta mig men samtidigt väldigt glad. Trav är ju som ni vet en stor passion jag har och visst skulle jag kunna tänka mig att börja på lite smått igen bara det passar rent tidsmässigt. Nåja, jag svarade och tackade för förfrågan och skrev samtidigt att jag var sugen att hjälpa till. Dock hade jag ingen aning om vad som skulle göras då mailet inte innehöll mer än det jag skrev ovan samt frågan om jag var intresserad. Fick sedan svar på mitt mail att det gällde att tippa söndagens V65 på Solvalla. Slog genast upp startlistorna och konstaterade att jag inte hört talas om hälften av hästarna. Men som gammal travaktiv gjorde jag min plikt och kastade ett "hästöga" på listorna och inom någon timma var tips och ranking klara. Igår kväll ringer sedan människan bakom mailet upp mig och vi går igenom söndagens omgång och han förklarar att det är mina tips de ska stå och dra i sändningen på Ombudskanalen på söndag. Så om ni vill vinna stora pengar bör ni bege er till närmsta ombud och spana in söndagens sändning inför V65......eller också stannar ni hemma och sparar era surt förvärvade pengar till något bättre än en värdelös bong med några siffror på ........ :o)

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar