tisdag 27 oktober 2009

Kort vecka

Den här veckan är vi på Tele2 lediga på fredag. Anledningen är att nationaldagen inföll på en lördag i år och då kompenseras vi genom att få vara lediga på fredag. Tycker det är en snygg gest från företaget. Vad ska jag då göra på min lediga dag? Vi får besök av Pappa och Maggan i helgen så det finns en del att fixa inför det. Städa, handla, förbereda mat och annat kul man kan göra på en ledig dag :).

I kväll ska Caroline till trafikskolan och gå någon obligatorisk kurs vid namn "Riskettan". Sen är det som sagt dags att skriva och köra upp i mitten av december. Jag tror och hoppas att det går bra. Lär hon sig bara parkera lite bättre ska det inte vara några problem. Får väl plocka fram min pedagogiska sida och ge henna några jägartips i ämnet.

I morgon eftermiddag är det föräldrafika på Hugos dagis. Jag vet inte riktigt vad det innebär men barnen har tydligen tillverkat någonting som vi föräldrar kan köpa för en billig peng. De pengar de får in blir sedan ett bidrag till något barnhem i Baltikum om jag förstod saken rätt. Ska hur som helst bli skoj att se vad de pysslat med och träffa Hugo i dagismiljön.

Resan då? Jo nu är det klart att vi båda får ta semester så det lutar nog åt att vi sticker iväg. Troligtvis blir det avresa någon gång vecka 46. Vi har inte bestämt var ännu men mest troligt blir det någonstans i Thailand. Måste bara iväg och vaccinera Hugo ytterligare en gång mot Hepatit A och B. Sen är vi ready to go.....

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar