onsdag 14 oktober 2009

Första snön

Den första snön kom i morse. När jag åkte till jobbet svävade flingorna ner från himlen och det märks verkligen att hösten/vintern är här. Var ju inte speciellt många helger sedan det var +20 grader ute. Går verkligen snabbt när det väl vänder. Till helgen måste vi nog plocka in utemöbler och grill. De har gjort sitt för den här säsongen. Sen är vi bortbjudna till Jessica och Johannes på lördag. De bor i Tyresö så det blir en utflykt med övernattning som jag förstått det.

Har köpt ett nytt spel till Nintendo Wii. Det är Tiger Woods golf som är riktigt kul att spela. Brukar spela lite när Caroline gått och lagt sig, det är enda tiden på dygnet som det passar. TV:n är nämligen ockuperad av Hugo nuförtiden de timmar han är vaken. Musse Piggs klubbhus på Disney Channel är det som gäller och han har verkligen fastnat för det. Så fort han kommer hem från dagis ropar han "Mutte" och springer in och ställer sig framför TV:n. När han ätit upp maten är det samma sak..."Mutte"...även i morse när jag väckte honom kom en önskan om att få titta på Musse. Det var det första han sa när han vaknade. Gäller att han inte sitter framför TV:n alltför mycket. Samtidigt är det jobbigt när han inte accepterar ett nej och börjar gråta. Inte för att jag inte kan säga nej men det är jobbigt att ta fajten varje gång. Man måste välja sina strider. Svår balansgång det där.....

Nu ska jag iväg med bilen och få stereon lagad. Ska även passa på att titta på lite nya bilar. Kommer bli trångt i vår lilla Audi när vi får tillökning.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar