torsdag 16 april 2009

Sömnproblem

Hugo har börjat vakna på nätterna igen, det har nu hänt 2 nätter i rad. Som tur är har vi nog listat ut problemet så jag hoppas vi kan undvika samma visa i natt igen. Tror nämligen han är hungrig stackaren och skriker av den anledningen. Första natten provade jag med välling men då han inte ville ha speciellt mycket trodde jag inte det var därför han skrek när han vaknade i natt igen. Därför provade jag andra saker som att vagga honom, tända lampan i rummet, ta in honom till oss etc men inget hjälpte. Till slut fixade jag en flaska välling och vips så somnade han som en stock sen. Ska därför försöka se till att han dricker en flaska välling innan han somnar istället så blir det säkert bättre.

Igår var vi en sväng på öppna förskolan på förmiddagen, det var fullt med folk där och Hugo verkar trivas bland andra barn. Är nog bra att vänja honom inför vad som komma skall med dagis i augusti. På eftermiddagen åkte vi och handlade lite småsaker till hemmet samt ett par byxor till Hugo. Han blir extremt smutsig av att vara i sandlådan så jag köpte ett par "överdragsbyxor" som han kan ha när han leker och far runt i sand och lera. Sen tog vi också en tur in på Bauhaus, är mitt uppe i planeringen av staketet och planket jag ska bygga. Eventuellt åker jag dit och köper lite virke till stolparna idag och börjar måla dem sen ikväll. Då kanske de kan monteras i helgen så bygget i alla fall är påbörjat. Allt tenderar dock att ta dubbelt så lång tid som jag planerar så jag blir inte förvånad om det inte hinns med.

På lördag får vi besök av Jonas och Sandra, ska bli grymt trevligt att träffa dem igen. När vi bodde grannar i Solna var det mer regel än undantag att vi träffades varje helg och drack vin och hade trevligt. Nu är det lite svårare då vi flyttat och tillfällena vi träffas blir tyvärr ganska lätträknade. Men på lördag är det som sagt dags och idag ska Hugo och jag till Ica Viksjö för att handla in allt som ska läggas på grillen. Jonas är en grillälskare av stora mått (även om han har en bit kvar till min passion för det hela :)) så pressen är stor att lyckas. Det är dessutom Olympiatravet och V75 direkt på TV4 på lördag, något som ska göra Jonas och mig till miljonärer.

Nu ska snart Hugo ha mellanmål och sen bär det som sagt var ut en sväng.....

//J

2 kommentarer:

  1. Blev ni miljonärer? Själv blev mitt bolag bara 1000kr fattigare :)

    SvaraRadera
  2. Nej det sket sig som vanligt....får ta nya tag på lördag.

    SvaraRadera