måndag 27 april 2009

Måla måla måla

Har insett att den här målningen mer och mer börjar likna en "never ending story". Har stått ca 3-4 timmar idag och ändå känns det knappt som det går framåt. Måste hitta en ny snabbare strategi för att få lite fart på staketprojektet. Som det är just nu lär jag få måla, måla och måla i ca 2-3 veckors tid. Något jag inte är speciellt sugen på.

Det byggs fler staket i området. Till helgen ska en av grannarna bygga ett staket runt sitt trädäck liknande våra planer. Den stora skillnaden är att de valt en något enklare och smartare väg genom att bygga staketet i tryckimpregnerat virke. På så sätt slipper man nämligen måla....smart va?

Om jag ska hitta något postitivt med det här eländet så är det väl att jag nu insett att jag aldrig ska måla något mer i hela mitt liv. På sin höjd några teckningar med Hugo den dagen han är redo för det.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar