torsdag 23 april 2009

Korvgrillning och målning

Idag var Hugo och jag på öppna förskolan på förmiddagen. Just torsdagar är all aktivitet från och med nu på öppna förskolan utomhus om vädret tillåter. Det första jag fick syn på när vi kom dit var en kolgrill laddad med briketter. Mums tänkte jag, har jag kommit till himlen? Det visade sig att det var korvgrillning som stod på programmet, ett mycket trevligt och uppskattat initiativ av alla barn och av mig som älskar att grilla. Solen sken och Hugo mosade i sig en grillad med bröd och lekte en stund i sandlådan. När vi kom hem och han hade somnat satte jag igång och målade en del av det virke som förhoppningsvis ska bli staket. Har insett att just målningen kommer ta extremt lång tid, har ju närmre 300 meter virke som ska målas.....3 gånger om !!!! Nåja, då vet jag i alla fall vad jag ska göra kommande veckor......

Imorgon ska vi åka och hämta sågen jag har hyrt över helgen. Sen ska det sågas, grillas och drickas öl hela helgen i det underbara vädret.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar