fredag 3 april 2009

Jobbet

Ja nu är man tillbaka på jobbet igen. Första dagen när jag åkte dit kändes det bara roligt. Men när jag kom hem insåg jag ju hur mycket jag hade saknat Hugo och då var det inte lika roligt längre. För jag insåg ju samtidigt att så här kommer det ju alltid vara. Ska det vara så att man bara träffar sitt barn en timme per dag!? Det känns ju hemskt! Men idag känns det bättre än igår, och desto bättre än vad det gjorde i förrgår. Så det går framåt :)

Och jobbet är roligt, men lite svårt att sätta sig in i allt snabbt. Jag jobbar ju med att handleda andra i redovisningsfrågor och det är inte lätt att bli ställd inför massa konstiga frågor som är som bortblåsta från mitt huvud. Men det kommer väl tillbaka...

Hugo är jobbig mot Joakim. Han matvägrar och har gjort det i ett par dagar nu. Idag har han dock ätit i sandlådan...Han tar fler och fler steg och står lite längre stunder. Det är kul. Ska bli härligt att få vara med honom i helgen. Imorgon ska jag dock följa med Medina och titta på brudklänning.

/C

2 kommentarer:

  1. Nämen stora killen! Oj vad stolt man kan se ut då! :) Nu beger vi oss till Thailand, ska bli spännande och se hur mycket Hugo växt när vi kommit hem... Kramar/Johanna och Daniel

    SvaraRadera
  2. Ni får ha det så bra på resan, passa på att vila upp er ordentligt. Vi får planera in en helg under våren då vi kan träffas.

    SvaraRadera