måndag 20 april 2009

Hektisk dag

Idag har det varit fullt upp från början till slut. På förmiddagen var en kille här som ska hjälpa oss fixa framsidan. Vi tittade över vad som skulle göras och jag fick en del bra idéer efter det samtalet. Tanken är att stensätta framsidan samt ha en mur runt häcken mot gatan, återkommer med före/efter bilder.

Efter det stack Hugo och jag till Barkarby Outlet, vi hade fått tips om vinteroveraller på Polarn och Pyret för nästan halva priset. Lyckades få tag i en blå som blir perfekt till vintern när han ska plaska runt i snöslasket på dagis. Vi tog även en sväng förbi Stenbolaget och kollade på lite olika typer av sten. Ska ta med C dit i helgen under någon av mina "bygga-staket-pauser" så hon får se vad som finns.

Sen bar det av hemåt för lite lunch, blev fiskgratäng vilket Hugo förvånande nog smackade och åt utav. Han har faktiskt blivit något bättre med maten senaste dagarna vilket är glädjande. Extra skönt är det att själva matningen börjar gå mer smärtfritt än tidigare. När han väl trilskas med maten kan en hel dag nästan vara förstörd.....får nog jobba en del på mitt tålamod tror jag :). Efter lunch var det dags för nästa sväng, denna gång till byggvaruhuset där Hugo och jag beställde virke till staketbygget. Blir en hel del meter plank som kommer med lastbilen på onsdag och sen är det bara att sätta igång och jobba. Har bokat lite verktyg som jag ska hyra över helgen så fram tills dess blir det mest målning och planering (om tid finnes). Sen i helgen tänkte jag såga till och måla allt virke så jag kan komma igång med montering veckan efter. Ska bli fint väder i helgen så det kan nog bli att tända grillen mitt i allt arbetande, koppla av med en kall öl i näven samtidigt som doften av grillat förgyller tillvaron. Om jag lyckas bli klar med bygget till Valborg är jag mer än nöjd. Då får det nog bli någon form av invigning här på baksidan om vädret tillåter. Kanske jag kan passa på att slänga det gamla fula vindskyddet som sitter här på någon lämplig brasa i närheten också. Eller varför inte göra en egen majbrasa? Det bor väl en liten pyroman i oss alla?

Dagen avslutades med en stund ute i kvarteret där vi träffade några av våra trevliga grannar. Skönt att komma ut en stund så Hugo får träffa andra barn samtidigt som man kan passa på att prata med någon vuxen en stund. Saknar faktiskt kontakten med "vuxna människor" under dagarna. Det intellektuella utbytet med lilleman är än så länge nästintill obefintligt.

Imorgon är det tisdag och just nu har vi inga planer. Känner jag mig själv och Hugo så kommer vi säkert på någonting att göra.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar