söndag 19 april 2009

Ännu en helg till ända

Så var ännu en helg slut och imorgon är det vardag igen. För min del är dock inte vardagarna så skrämmande längre med tanke på att jag inte ska till jobbet. Det här med föräldraledighet är verkligen något som passar mig som handen i handsken, så länge Hugo är snäll vill säga.

I fredags var det städdag här hemma i huset. Carro städade varje fredag när hon var mammaledig så det ligger i och med det någon slags indirekt press på mig att jag ska följa upp det på samma sätt. Har därför gjort som så att jag dammsuger, dammar och våttorkar hela huset varje fredag. En tidskrävande aktivitet som dessutom ogillas av Hugo, enklast är om han sover när det ska städas. Fredagen bjöd som ni vet på underbart väder så efter städningen gick jag över till Magnus som var ledig från jobbet. Slutade med att vi satt i solen och drack öl och käkade ölkorv.....så skulle livet vara alla dagar :). Vi följde upp det med att träffas på kvällen då det slank ner ytterligare några öl samt en 16-årig Islaywhisky.

I lördags var vädret något kallare vilket var lite trist eftersom vi hade Jonas och Sandra på besök. Vi började eftermiddagen med att kolla in V75 med Olympiatravet. Ingen lycka för min del men Jonas prickade in några 5:or och blev ca 7.000 kronor rikare, grattis Jonas!! Efter travet var det Grill med stort G som stod på menyn, och som det grillades. Vår relativt stora grill var fullsmetad med spare ribs, kycklingklubbor, karré, majskolv och champinjoner. Sedan var det bara att sätta sig till bords och mumsa i sig av härligheterna.....bland det bästa jag vet när det serveras grillat. Efter att vi käkat tittade Magnus och Medina in och hälsade på. Kvällen var mycket trevlig och det åkte även fram några klassiska konserter på dvd. Klockan hann bli 02.30 innan vi kom i säng, något som är ovanligt sen vi fått Hugo. Gårdagen var dock lite speciell med tanke på att Hugo vägrade sova. Inte förrän efter midnatt fick vi honom att sova, det gjorde att vi vaknade lite senare än vanligt imorse. Det är en trist period han är inne i vad gäller sömn och det tär på både Caroline och mig som blir väckta flera gånger per natt. Peppar peppar så sover han just nu (kl 23.19) och vi får hoppas att han fortsätter med det till imorgon bitti.

I morse vaknade vi som sagt något senare även om det inte var lika sent som för Jonas. Han och Sandra sov över och jag tror kl var närmre 12 innan Jonas klev upp. Solen sken ju ute idag så vi var ute en stund innan vi promenerade bort till den lokala Pizzerian för lite lunch. Just Pizza är det perfekta käket dagen efter att man fyllt kroppen med alkohol och de pizzorna vi åt idag var gigantiskt stora....och goda. Även Hugo smaskade i sig en rejäl bit på egen hand, pizza äts ju som bekant allra bäst med händerna.

I morgon tror jag vi ska åka och beställa virke till planket och staketet som ska byggas. Köpte färg och penslar tidigare i veckan så den biten är på plats. Nu är det bara virke och verktyg som saknas sen ska det snickras med start i helgen. Ska försöka dokumentera projektet bildledes här på bloggen. För övrigt blev det väldigt sparsamt med fotografering i helgen, ganska skönt att låta kameran vila då och då.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar