onsdag 10 mars 2010

Vilken skitdag!

Jag är precis klar med alla sysslor och sitter med en skål med godis och tröstäter. Denna dag har varit en riktig skitdag. Det började 08,10, andra uppkörningen i Jakan. Ja jag vet inte om jag är helt dum i huvudet som trodde att det skulle gå, men jag gjorde ett försök för ytterligare 1100 kr och det gick åt skogen. Jag planerar dåligt, är ouppmärksam, måste hem och öva mer..nej men jag har ju bara övat i tre år, jag går hem och övar tre år till då :(

Sedan åkte jag raka vägen till Mama Mia (MVC) för att hämta mitt intyg om 50% sjukskrivning pga att bebisen inte växer som den ska (antagligen pga stress). Kommer till jobbet och inser att jag inte hinner jobba 50% och har inte gjort det sedan intyget började gälla i måndags och på tisdag är det dags för ultraljud igen. Då kan sjukskrivningen bli 100 % om det går dåligt vilket på sätt och vis vore bra, eftersom 50% mer känns som ett straff än som något bra. Jag måste stressa som en galning på jobbet för att hinna med det jag ska..det var ju inte riktigt så jag hade tänkt mig :(

Efter krisen imorse så kom Joakim på idén att jag skulle ta en testlektion på Jarla trafikskola för att se hur jag ligger till och vad jag ska göra. Trafikskoleläraren sa samma som de på Vägverket. Vi pratade om att försöka hinna med en intensivutbildning innan bebisen kommer. Det tyckte läraren lät som en bra idé. Dock påpekade han att jag inte fick låna deras bil till en uppkörning (efter att ha tagit 6 á 80 min lektioner) eftersom jag då inte skulle vara färdig. Gissa hur glad jag är? Jag vet ju vad som är felet...rädd, rädd, rädd och hur tar man bort det? Ska jag börja på trafikskola nummer tre och lägga ut ytterligare massa pengar? Nej jag får proppa i mig godis och sova på saken...

/C

3 kommentarer:

  1. Men Carro, vad jag våndas & lider med dig när jag läst om din "skitdag"...! Jag tror på dig, jag hejar på dig, jag håller tummarna för dig och tycker du är stark som har så mycket på gång nu samtidigt!!! En jättestor & stärkande kram inför allt som ligger framför dig!
    (Jag har själv inte lyckats ta det där jäkla körkortet av andra anledningar, men börjar tro att det finns en mening med det, för egen del...)

    SvaraRadera
  2. Det kommer att ordna sig ska du se! Det kanske är så att du har föör mycket att tänka på just nu? Kanske får släppa taget lite o ta det lite lugnt inför lillemans nedkomst. Ditt jobb måste ju förstå att du inte kan göra ett heltidsjobb på halvtid!

    Hoppas denna dag var bättre än gårdagen :) Ge Hugo en bamse kram imorgon!!

    SvaraRadera
  3. Nu efter Hugos magsjuka så är jag så trött så jag inte orkar tänka på nåt, det får bli som det blir. Det blir väl diverse minus på massa fronter men ja dags att ta det lungt, det är ju bara 33 dagar kvar! Kram /C

    SvaraRadera