tisdag 16 mars 2010

Konferens Branäs

Då är jag tillbaka på jobbet och hemma igen efter några dagar i Värmland, Branäs. Vi hade det riktigt bra där uppe och det blev bland annat en heldag med skidåkning i solskenet. Blev också After Ski och andra aktiviteter som innefattade en del dryck vilket gjorde att jag var riktigt seg när jag kom hem. Det första som möter mig då är en stor snöhög som täcker infarten till carporten vilket gjorde att bilen var "instängd". Var med andra ord bara att börja skotta men som tur var fick jag mycket hjälp av Magnus så det gick bra.

Våren är på väg vilket känns riktigt skönt. Det är ljust både på morgonen när man åker till jobbet och på kvällen när man kommer hem. Snön smälter också bort sakta men säkert viket är riktigt skönt. Om några veckor kanske man kan plocka fram grillen :)?

I morgon är det föräldrafrukost på dagis. Då får vi följa med och äta frukost samt se hur de har det på dagis. Ska bli trevligt. Fick se en film på föräldramötet där de filmat barnen i matsalen. Imponerande att se hur de plockar bort efter sig och hur duktiga de är. Hemma är det tvärtom, där kastar han grejer på golvet och härjar som vanligt när vi ska äta. Det har blivit något bättre senaste tiden men är ändå stor skillnad mot hur de gör på dagis. Antar att det är roligare att reta mamma och pappa än pedagogerna på dagis.

På söndag ska Hugo på kalas hos en kompis på dagis. Blir säkert roligt för honom. Det är första kalaset så det ska bli kul att se vad han tycker. Får se om jag eller C följer med, inte bestämt ännu.

Vi hörs inom kort!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar