torsdag 11 mars 2010

Det fortsätter...

Som om det inte var nog med allt som hände under dagen igår, så fortsatte det. Jag proppade ju i mig godis och råkade spy upp det i samma veva, men tänkte inte mer på det. Bebisen trycker ju på, så det går inte proppa i sig nåt på vanligt sätt :( inte en påse godis, inga fem potatisar osv..

Gick och la mig och vaknade 23,47 av att Hugo grät. Tänkte bara att jaha nu har han tappat nappen igen och väntade lite. Han brukar nämligen gå upp och hämta en ny napp i en liten skål, men nej. Jag gick dit (utan glasögon) och försökte bara stoppa i nappen men det var något fel...hmm spyor överallt. Och där tog Hugos första rikiga magsjuka fart. Han fattade väl inte alls vad som hände och jag försökte allt eftersom få honom att spy i en liten bunke, men det blev ju kladd överallt..nej fy det går ju egentligen över min äckelgräns men när det är ens eget barn så tycker man ju bara så himla synd om dem så man glömmer bort hur äckligt det är...så hela dagen idag har jag tvättat och fixat och är nu helt slut.

Det är lite skillnad att ha barn och inte. Det är LITE jobbigare med. Det går aldrig gå hem efter jobbet och bara lägga sig i soffan och slappa, det är så mycket jobb hela tiden, men som tur är väger ju existensen av lilla älsklingen upp allt. Den andra stora älsklingen är ju i Branäs och har det bra hoppas jag.

/C

5 kommentarer:

  1. Å nej!! Vi har ju nyss varit där hela familjen o ja förstår dig verkligen!!! Hoppas, hoppas att du klarar dig, iaf tills Joakim kommer hem... Som det var hos oss så låg Ulric o jag helt däckade en varisin dag! Å de var ju på ett sätt tur att vi inte blev dåliga samtidigt!

    Har ni plastad frottéskydd, tips att lägga under lakanet eller någon filt. Men visst blir de en massa tvätt!!
    Kram på dig Carro
    Ps. Bara du hör av dig om du vill!

    SvaraRadera
  2. Usch och fy vad jobbigt! Typiskt att det ska bli så när du här hemma själv också, stackare.. Hoppas han kryar på sig snart iallafall, kram!

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj... Stackars dig! Och så smiter Jocke i väg och åker skidor och dricker bärsa och kallar det för konferens... ;-)
    Vi tänker på dig och Hugo här i Molkom i alla fall!
    Ska jag kanske åka upp till Branäs och hämta din gubbe och köra hem honom till dig? :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, du Caroline. Ibland så kommer allt på en gång och det är så typiskt att det alltid inträffar något när man är ensam. Det är ju tur att din pappa kommer nu i helgen så du får lite hjälp. Sköt om dig/kram.

    SvaraRadera
  5. Hurra, jag tror att jag klarar mig ifrån magsjuka ialla fall för nu har det gått så lång tid. Ja du Per det är dags att du hämtar honom snart...fast stackarn kommer få en chock när han kommer hem. Jag tror grannan skottat ner all snö från taket på garageuppfarten så man ser knappt inte att det står en bil i carporten..fatta hur lång tid det kommer ta att skotta bort det?!

    SvaraRadera