tisdag 30 mars 2010

När Joakim inte är hemma..

Tänk att det alltid ska va nåt när Joakim inte är hemma. Förra gången blev jag magsjuk när jag var hemma ensam med Hugo. Idag ramlade Hugo ner från en stol på dagis och slog i läppen (som de sa på dagis). Han hade tydligen varit ledsen hela dagen och när jag kom var det ingen som visste var han var. Jag hittade honom i ett hörn på gården där han stod och åt snö..det är ju jättebra när det är flera barn på dagis som har mask. GRRR!!! I vilket fall som helst såg jag inte att det var hål i tungan förens vi ätit mat då han började jämra sig. Han har som ett hål med ett lock som öppnas när han vinklar tungan. Ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att de sällan syr i tungan. De syr oftast bara om den går av...men tyckte att jag borde komma in. Men hur tar man sig dit (KS) härifrån en vardagskväll utan körkort. Nej det gör man inte. Känner mig verkligen som en jättebra mamma, INTE..så jag får väl bara se om det läker, inte blir infekterat, inte svullnar upp.

Så ja körkort...fast det är inte bara bara. Har ju redan kuggat två gånger så jag måste väl gå i trafikskola till hösten när jag slutat amma. Men jag vet egentligen inte varför det skulle göra mig mindre rädd för att köra bil, men nåt måste jag ju göra.

Imorgon är min sista dag på jobbet. Det blir bra det. Jag var hos barnmorskan idag och allt ser bra ut. Kurvan har vänt uppåt och det känns naturligtvis. Bebisen har det trångt och dessutom är den ju fixerad så det är ett himla tryck nedåt :) Så det blir skönt att bara vara hemma och ta det lungt och med tanke på att det verkar vara en trend att föda för tidigt så kanske jag också gör det!

/C

4 kommentarer:

  1. Stackars lilla vän! går omkring med hål i tungan hela dagen på dagis....ja jag skulle blivit precis lika arg som du, lite koll får dom väl ha!Men du kan ju trösta dig med att det läker som fortast i munnen så det där ordnar sig snart. Kramis på er två.

    SvaraRadera
  2. Kände också att jag ilsknade till av dagispersonalens brist på engegemang..., men kanske förhoppningsvis var en engångsföreteelse, eller? Säger som Frida att det läker som tur är snabbt i munnen, men fy sjutton ändå! Man vet ju själv hur minsta lilla blåsa kan göra jätteont och kännas så stor!
    Åh, vad jag önskar dig allt,allt gott nu inför det som komma skall! Du är väl värd vila med lugn & ro!
    Jag ska förresten också börja övningsköra!SKA BANNE MIG HA DET DÄR KÖRKORTET!!!( vi får tillbaka en del pengar från skatten i år och har bestämt att vi ska investera i att jag tar körkort!) Jag känner en viss vånda samtidigt som jag fått upp en jävlar-anamma-inställning nu! Heja oss!!! KRAAAM!

    SvaraRadera
  3. Ja ibland undrar man om det är man själv som överreagerar eller om dagispersonalen bara inte bryr sig...

    Heja Eva Mi! Hoppas du inte är som jag (rädd) för då kommer du klara det galant...och snabbt:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Nej, mina största brister gällande körkort är snarare att jag är för orädd & impulsiv i körningen och att jag tycker teorin är så mördande trist... Så var det iaf för 20 år sedan då jag gjorde mina första försök! Den här gången har jag bara kommit så långt att jag precis beställt blanketter för körkortstillstånd, så jag har låååååång väg dit...!

    SvaraRadera