måndag 1 mars 2010

Skotta håret

Snön faller igen och känslan att våren är på väg är som bortblåst. Ska dessutom bli kallare senare i veckan. Mörkret är i alla fall på väg att släppa sitt grepp och det blir ljusare på morgnarna, alltid något att glädjas åt.

Igår var vi en sväng till Stinsens köpcentrum med Magnus, Medina och Norah. Blev ett fodrat regnställ till Hugo som kommer passa alldeles perfekt när de ska vara ute i blötan framåt våren. Det blev inte sämre av att vi fick det för halva priset. Tror de slog in fel i kassan men det kan också ha varit rea på den. Hur som helst så blev det billigt och bra :)

Sen blev det födelsedagsfika för Medina, femmilen i OS och hockeyfinalen. Ytterligare en medalj på femmilen och sen avslutades OS med att hemafavoriterna Kanada fick vinna hockeyn. Olympiska Spelen är med andra ord slut för den här gången och Sverige har gjort en fullgod insats med 5 guld som russinet i kakan.

Till sist vill jag förmedla vad som gjorde att jag fick en rolig och bra start på veckan. När vi kom fram till dagis och jag skulle ta ut Hugo ur bilen snöade det väldigt mycket. Så pass mycket att en del flingor stannat till i mitt hår. När jag då ska ta ut Hugo ur bilen säger han "Pappa, snö håret...Pappa skotta håret".

Ha nu en bra vecka allihop.

//J (med nyskottat hår)

1 kommentar:

  1. Underbar kommentar från en underbart söt kille!

    SvaraRadera