måndag 23 november 2009

En vecka har gått

Så har det gått en vecka av resan och vi är hittills mycket nöjda. Hotellet är helt underbart, speciellt om man som vi har barn med sig. Här finns allt och det gör verkligen dagarna bekväma. Vi funderar på att ta en utflykt om någon dag. Blir en heldags båtutflykt samt en stund i en kanot med medföljande guide. Vi tänkte titta lite närmre på området Prang Nha där bland annat James Bond Island ligger.

Vädret har också blivit bättre. Nu är det helt plötsligt sol på dagarna vilket är mycket skönt. Jag provade på att dyka med tuber inne vid stranden idag. Kom fram en kille från Danmark och undrade om jag ville testa. Har aldrig gjort det förut så jag tackade ja. Var häftigt att ligga under vattnet en längre tid och bara titta. De erbjuder utflykter med två dyk för ca 900kr. Då får man som nybörjare låna all utrustning och sen göra två dyk på ca 30 min var. Det första dyket är på 5 m djup och det andra på 10 m djup. Allt sker vid ett korallrev och jag är lite sugen att haka på. Ska se om jag får med mig någon annan lirare här från hotellet.

I övrigt mår vi bara bra och äter och dricker gott hela tiden. Hugo har börjat springa mot vågorna nere i havet och han verkar tycka det är jättekul. Varje gång han sprungit ner i vågen och ska vända upp tillbaks säger han "Härligt". Han är full av en massa nya ord, det är riktig kul.

Nej nu ska jag gå och köpa en kall öl och ta ett dopp. Ha det så bra i höstrusket :)

//J

2 kommentarer:

  1. Jag och Daniel sitter och suktar när vi läser er blogg.. vi kan nog inte hålla oss ifrån Thailand trots allt... :) Ett hett tips bara.. skippa besök på James bond Island.. försäljarna där är GALNA.. det va INTE en trevlig upplevelse när jag va där 05. Njut av resan och ta han om er och stora killen! Hoppas vi får träffa er snart! kram//Johanna och Daniel

    SvaraRadera
  2. Vi var där idag och jag tyckte det var en riktigt trevlig utflykt. Vi stannade på James Bon Island i ca 30 min så det var inte bara det utflykten gick ut på.

    SvaraRadera