tisdag 29 september 2009

Lite krasslig

Jag, som för övrigt aldrig är sjuk, har åkt på halsont och känner mig lite hängig. Det började så smått i söndags kväll och eskalerade under förmiddagen igår vilket gjorde att jag packade ihop och åkte hem från jobbet. Då det inte blivit speciellt mycket bättre idag så håller jag mig hemma.

Idag ska vi till banken. Hoppas jag pallar med att vara påstridig och tuff i förhandlingarna trots min krasslighet. Vi ska förhandla om bolån och övriga saker som man gör på/med en bank. T ex ska vi starta någon slags gemensamt sparande. Sen ska väl Hugo få ett sparande i något annat än bara ett sparkonto. Tror det lutar åt någon form av kapitalförsäkring så vi slipper skatta på den eventuella vinsten. Min förhoppning är att få ner boräntan en del och att våra kostnader därmed sjunker.

Annars då? Bloggandet har inte direkt rosat marknaden den senaste tiden. Det känns som jag aldrig har tid att sitta ner och skriva. Fram till kl 19.30-20.00 är Hugo vaken så då är det bara att glömma att sitta vid datorn. Sen när han somnat blir det oftast någr timmar framför TV:n innan det är dags att gå och sova. Så där håller det på - kallas väl "grå vardag". Som tur är händer lite annat skoj, oftast på helgerna som gör att tillvaron lyses upp. Nu till helgen t ex ska vi nog på mässa i Älvsjö. Är "Underbara barn" och någon "Hem och Villa" mässa vilket passar oss utmärkt. Vi får se om det blir på lördag eller söndag. Vi har fest med jobbet på fredag så jag antar att det kan vara lite tungt på lördag.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar