tisdag 8 september 2009

Kakla i köket

Vi ska kakla i köket över diskbänken. Där sitter idag en glasskiva som vi inte vill ha kvar. Det började med att glasskivan började lossna på vissa ställen. Vi tog då upp det på besiktningen och PEAB åtog sig att fixa till den. När de sedan kom och skulle åtgärda den hasplade jag ur mig att vi egentligen inte gillade den där skivan speciellt mycket. "Vad vill ni göra då?" frågade PEAB varpå jag förklarade att vi vill ha kakel. Då deras åtagande endast sträcker sig till att åtgärda det som redan är uppsatt (dvs glasskivan) sa de att vi skulle få bekosta kakling själva. Jag kan ha förståelse för det men samtidigt gör de en besparing i så fall i och med att de inte behöver fixa glasskivan. Nåja, vi hade ställt in oss på att betala själva när de plötsligt vänder helt om. Idag när jag pratade med dem erbjöd de sig att betala själva kaklingen men att vi får stå för materialet själva. Det innebär att det kommer kosta i runda slängar 1500-2000 kr totalt om vi väljer ett "normalkakel".

Visst är det skönt när saker och ting ibland löser sig bättre än man förväntat sig?

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar