fredag 4 september 2009

Bakslag

Har åkt på en del bakslag senaste dagarna. Först började mitt knä ömma efter löpturen i onsdags. Tyvärr gör det fortfarande ont och jag måste nog vila knät tills det släppt. Vet inte om det har med mina skor, min tyngd eller löpstil att göra. Blir det inte bättre får jag uppsöka läkare eller naprapat och undersöka var felet ligger.

Bakslag nummer två kom i morse då vi hade Peab hemma för att kolla av pannan och trycket i vårat värmesystem. Hela systemet har tappat tryck under en längre tid och Peab har haft en pågående undersökning om detta i snart ett år. Nu verkar det som att felet ligger i rören i golvet. En trolig läcka någonstans som vi inte vet var den är ännu. Det här innebär att de troligtvis kommer behöva öppna golvet och göra ett hål på ca 1 kvm för att komma åt läckan och åtgärda den. Vi får se vad fortsättningen blir där. Det komiska i hela situationen är att vi råkade ut för samma sak i vår förra lägenhet. Där hade vi en läcka i badrummet som gjorde att de fick göra om allting från början. Vad är oddsen att man råkar ut för det här två ggr på tre år i två olika nybyggda objekt?

Kick off med jobbet ikväll. Vi ska till Gröna Lund och åka Tele2Insane. Hoppas det slutar regna tills dess.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar