torsdag 10 september 2009

Läkarbesök

Idag ska jag till läkaren med mitt knä. Eller läkare och läkare. Jag ska till lallarna på Barkarby vårdcentral. De som skrev ut penicillin till mig förra hösten när jag hade ett insektsbett i benet. Visade sig att läkaren jag fick träffa den gången inte alls var någon läkare utan en praktikant. Vad i h-vete är det som pågår i den svenska sjukvården? En sak att jag kan bli felmedicinerad men det känns inte speciellt tryggt att låta de där klåparna ta hand om Hugo om det skulle hända något. Nåja idag ska jag i alla fall dit igen. Vad ska de komma upp med den här gången undrar jag. Kanske behöver jag amputera benet eftersom det gör lite ont när jag går i trappor? Återkommer med hur det gick.

Snart helg igen och den här gången en fullspäckad sådan. På fredag kommer Frida, Christian och Vincent över på middag. Vi har inte setts "på riktigt" på ett tag så det ska bli kul. Vi springer ju på varandra i kvarteret då och då men det blir inte riktigt på samma sätt. På lördag är det dags för Grönan igen. Tele2 är stor sponsor till Gröna Lund och på lördag är det "Stora Tele2dagen". Vi har bjudit in några av våra kunder som jag ska dit och ta hand om. Blir även ett pass i entrén där jag ska stå och vara allmänt trevlig och välkomna våra kunder. Om någon av er är sugen på fri entré så är det bara ni kommer förbi. På kvällen sen ska vi hem till Tommy och Pernilla. Det ska bli kul att se hur de har det i lägenheten som de köpte i våras. C har inte varit där förut så det blir spännande.

Såg ni landskampen i fotboll igår? Visst är det imponerande att slå Malta borta med 1-0? Självmål dessutom. Vi blir nog farliga i VM om vi tar oss dit :)

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar