måndag 17 augusti 2009

Tillbaka på jobbet

Gjorde min första dag på jobbet idag efter min pappaledighet. Det mesta verkade sig likt, skrivbordet var kvar liksom mina arbetskamrater. Har inte kommit igång riktigt ännu utan mest pejlat av läget och hört mig för vad som är på gång. Krävs väl en hel hög möten med överlämning av arbetsuppgifter innan jag är igång på allvar.

Känns annorlunda att inte få vara med Hugo också. Har ju vant mig vid hans sällskap senaste månaderna och det är inte förrän jag är ifrån honom som jag inser hur mycket jag saknar honom. Blev bara några timmar nu ikväll som vi fick tillsammans. Är väl bara att vänja sig, så här kommer det vara framöver.

Skrev igår om Usain Bolt och att jag hoppades han skulle slå världsrekordet på 100 meter i friidrotts-VM. Och som han gjorde det. Han fullständigt krossade allt motstånd och vann med 13 hundradelar (en evighet i sprinterlöpning) på nya fantastiska världsrekordet 9,58. Ser fram emot hans nästa medaljjakt som blir på torsdag kväll då han ska springa 200 meter. Kanske får vi se ytterligare ett världsrekord då.

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar