torsdag 13 augusti 2009

Nytt mediacenter

Vi slog till på ett nytt mediacenter igår. Blev en HDX-1000 med en hårddisk på 1Tb. Ska tydligen vara "top of the line" när det gäller mediaspelare. Har b la spöat den populära "Popcorn hour" i diverse tester. Dessutom är den mycket snyggare än de andra jag sett på marknaden. Det innebär att vi kan ladda den full med film, både till oss och till Hugo. Sen kan den även spela musik och visa bilder, tror det blir super.

Idag var vi på dagis igen. Hugo tyckte det var jättekul och jag satt i ett annat rum med de andra föräldrarna hela tiden. Som det verkade idag kommer det inte bli några problem alls att lämna honom sen när det väl blir allvar.

Nu sitter han här vid matbordet och säger "pappa" upprepade gånger. Låter nästan som en papegoja. Tror det är dags att han får sova en stund.

//J

3 kommentarer:

  1. Får skriva en review sen.. Var ett par kompisar som var sugna, själv tycker jag xbmc på bärbara macen gör ett utomordentligt jobb :) Spelar allt, till och med om man skulle ha råkat packa filmerna i rarfiler :)

    SvaraRadera
  2. En bärbar är så klart ett alternativ men jag vill ha en burk som är helt dedikerad för ändamålet och som alltid står inkopplad vid TV:n. Trodde jag skulle få den idag men det blir troligtvis i morgon. Sen blir det konfigurering hela helgen för att få allt att lira som jag vill :).

    SvaraRadera
  3. Jo blir dyrare att ha en dedikerad dator till uppgiften, själv har jag funderat på det ett par år men blir för dyrt, för att få till det som jag vill skall man ha ett digitaltvkort i datorn med så man ersätter boxen också, då skenar det iväg, både chassi och digitaltvkort kostar dubbelt så mycket som "själva" datorn :) Får nöja mig med att plugga in en kabel så länge.

    Väntar som sagt på en review av apparaten :)

    SvaraRadera