torsdag 27 augusti 2009

Hektisk dag

Idag är det torsdag och schemat är fullspäckat. först och främst är det jobb som vanligt. Sen ikväll ska vi hinna laga mat, åka och handla, städa och sen ska jag förhoppningsvis hinna med en löprunda. Vi får väl se om allt hinns med. Antar att det blir min runda som får stryka på foten om tidsschemat spricker. Skulle i så fall vara olyckligt då jag verkligen vill komma igång ordentligt nu.

Hugo har nu varit på dagis i tre dagar på egen hand. Jag lämnar honom på morgonen vid 07.45 och då är han väldigt ledsen. Skär i hjärtat att behöva gå därifrån när han gallskriker, gråter och drar mig i jackan samtidigt som han ropar "pappa". Men det är tydligen inget ovanligt utan det kan vara så en period innan han förstår att det måste vara på det sättet. Den trevliga personalen på dagis ringde faktiskt upp mig i morse ca 5 min efter jag lämnat och sa att han var glad igen och satt och lekte med de andra barnen. Det gör det hela lite lättare naturligtvis.

Det är också en ganska stor skillnad på kvällarna numer. Man märker att Hugo haft mycket att göra på dagis för han är allt som oftast helt slut när han kommer hem. Det gör också att han somnar bra på kvällen och sover som en stock hela nätterna.

Snart helg och kräftskiva står för dörren. Verkar som det ska bli uppehåll och därmed kan vi sitta ute. Eftersom vi är ganska många (ca 20 pers inkl barn) är det nästan en förutsättning. Det är även klart med besök i helgen. Vi får en karlskoging på besök - mycket trevligt!

//J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar